Itallieeeeeeeee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu Itallieeeeeeeee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu

Itallieeeeeeeee

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

09 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Ja, dit wordt "alweer" het 2e verslag van Noortje die haar tijd besteed aan het rondwandelen, werken, lachen, zonnen, genieten, slapen, wonen, eten is in Monaco!

Gisteren en vandaag hadden Lies en ik 2 vrije dagen..
Heerlijk! we zijn zelfs naar Italie geweest! Naar het plaatsje Ventemiglia (volgens mij schrijf je het zo). Dat ligt net naast de grens van Monaco-Frankrijk/italie! Dus waarom niet even in een half uurtje naar Italie reizen?
Waar wij lekker rondgewandeld hebben en alle echt Italiaanse uitziende straatjes hebben bekeken.
Ook hier konden we op het strand lopen en gingen lekker ergens zitten. Want tja, na een hele dag druk in de weer is even zitten ook niet zo heel erg slecht toch?
Hier hebben wij een uur gelegen (terwijl het gewoon bewolkt was hoor! want het is niet altijd feest hier, want de hele dag was het bewolkt....) en ben ik zelfs in slaap gevallen! haha! op de harde stenen. Moet je nagaan, hoe alles hard op je af komt tijdens zo'n stage slash vakantie! de franse taal, de mensen, aardig doen en blijven, op jezelf wonen.. ja het is een aardige truc!
Vervolgens zijn we rond 6 uur weer gaan lopen en op zoek gegaan naar een restaurantje.. Hier konden we pas om half 8 eten, dus hebben we eerst nog bij een barretje een heerlijke prosecco gedronken met een klein hapje erbij.

TOen de lekkere pizza van het 'echte' italie geproefd.ohg!! heerlijk! Om half 10 wilde we graag de trein hebben, om op tijd thuis te zijn, want evelyne die zou langskomen en blijven slapen.. WAT DENK JE!!! Staken de treinen!! pfff.. heb je al een retourtje gekocht,, moet je toch nog een Taxi gaan betalen.. Nou geluk bij een ongeluk, was er nog een jongen die vlaknaast ons zat, die ook naar Monaco moest. Echt hij verblijft in de haven van Cap D'ail. (5 min lopen hier vandaan). Dus konden wij de taxi delen, en hij woont hier al langer (2 jaar dacht iK) dus die wist wel hoe die de chauffeur moest afdingen! haha!
Hij was ook nog eens engels, dus dat was helemaal mooi, konden we tenminste leuke gesprekken hebben tijdens de autorit!

Vervolgens kwam Eef rond een uurtje of half 12.. want haar treinen staakten ook, en wonderbovenwonder werd zij gevraagd of ze mee wilde rijden naar Monaco door een heel aardig gezin (italiaans). Dus zij was hier natuurlijk erg blij mee!
Heerlijk hebben we hier kunnen bijkletsen over van alles en nog wat! we hebben denk ik tot 2 uur gepraat. En de volgende dag heerlijk uitgeslapen tot een uurtje of 12. Lekker bijgekomen! Vervolgens lekker ontbeten en onze eerste trip naar Nice gemaakt! Echt super daar! Heel anders dan in Monaco, maar net zo nice! (lekker dubbel he?)
Hier lekker op het strand gelegen. WooH!! der waren echt hoge golven zeg! man man man! echt Gruwelijk vet! haha nja jullie kennen me.. er vol tegen in natuurlijk! Maar, werd wel vaak omver gegooid.
Hier lekker een hapje gegeten in het oude Nice. En toen de trein weer terug gepakt, want morgen gaat het werken weer beginnen.

Het is echt heel raar. Af en toe lijkt het net of ik op vakantie ben, en of het is dat ik over enkele dagen alweer naar huis ga, terwijl ik nog niet eens zoveel heb kunnen zien en doen! Maar gelukkig (en niet natuurlijk) heb ik tijd zat!
Ik mis het leventje thuis nu al! na anderhalve week! oei.. Maar dat gaat helemaal goedkomen hoor!

Het werk is overigens heel anders dan ik had verwacht.. Het is wel zwaar, omdat we lange dagen maken en vooral ook erg vroeg op moeten. De franse taal ondertussen leren en zoveel leuke dingen zien en ontdekken!
Ook de mensen zijn hier stuk voor stuk anders maar hebben dezelfde houding en kijk op het leven lijkt wel. Als ik hier in een nette galajurk zou lopen, op hakjes en dat op een normale woensdagmorgen, zouden zij mij niet eens raar aankijken! (buiten dat ik er wel uitzie als een buitenlander, maar het idee is er =p)

De mensen zijn hier wel erg aardig. Iedereen zegt bonjour, vraagt hoe het gaat, hoe je 'weekend' (maandag en dinsdag vrij) is geweest, vragen naar je herkomst, vinden alles interessant, etc etc.

Mijn frans gaat wel stukkje voor stukje vooruit, maar niet zo hard als ik had gehoopt! maar hopelijk leren jullie straks een vloeiend pratende Noortje kennen, die in der netste kleren naar een doodnormale schooldag gaat!

Het werk wat ik moet doen is ook steeds gevarieerder! Niet meer alleen snijden, maar ook producten voorbereiden zodat ze erna gebakken/gefrituurd/gekookt/etc kunnen worden. Gelukkig maar! want anders krijg je echt van die stalbenen,, en met saai werk krijg je daar natuurlijk veel meer last van!

Ik mocht Zaterdag zelfs meedraaien met een banket! Geweldig leuk! Hoe snel en rap de 60 borden klaargemaakt worden in de keuken en doorgegeven worden. Genious!
We stonden met 6 man in een rij en ieder legde iets op een bepaald manier op het bord en schoof deze dan ook weer door. TEmpoo Tempooo Tempoo!
Niet dat ik direct alles goed doe ofzo.. maar het begin komt zei de kok(A)!
Nou dat is beter iets dan niets toch!

Nu heb ik wel weer genoeg gekletst! Bedtimeee!

Liefs en dikke zoen!xxx

  • 08 September 2010 - 22:50

    Eef:

    haha leuk meis ;)

    Gaat helemaal goed komen met jou hier! Ben blij dat je er eindelijk bent =)

  • 09 September 2010 - 06:49

    Oma Ria:

    Hoi Lieve Noortje,
    Ik lees met veel plezier jouw verslag over alles wat je meemaakt. Geweldig hoor
    en die franse taal komt ook wel goed. Je bent er tenslotte nog maar net.
    Tot de volgende keer hè. Dikke kus, Oma Ria.

  • 09 September 2010 - 09:44

    Ilse:

    He lieverd,

    Zo te horen is het allemaal leuk daar!! Tja proseco en terras....heb je van mij denk ik..hahaha
    Hier alleen regen..beehhh...natte hond die stinkt en ik maar soppen...hmm

    Heerlijk dat je genoeg ruimte heb ala kamer en BAD..aahh!!! Dan je inloopkast..tja erg decadent hoor!!
    Leuk dat je werk ook een uitdaging is, banket etc..laat ze een poeppie ruiken daar dat wij Nederlanders SUPER kunnen koken etc.

    Met Mitch en Nick gaat het lekker en afgelopen zondag ben ik samen met Peter(uit Schotland) een TERRASJE gaan pakken bij Nick in Groningen...donders gezellig en erg gelachen....we hebben Peter leren zeggen: lekker hoor!! Zo funny was dat.
    Aan het einde van de maand gaan Nick en ik voor een week naar Schotland om heerlijk van de Starbucks en meer te genieten en tevens gaan we een bezoekje brengen aan Joanie...leuk he?

    Nou lieverd voordat ik deze site overbelast met mijn gekwek wens ik je een hele fijne week met alles erop en eraan...

    Dikke kus en zoveel meer van ons...

    Liefs Ilse xxxxxxxxxxx

  • 09 September 2010 - 10:02

    Mam:

    Hey lieve schat,
    Dat klinkt allemaal heerlijk en leuk! Ja die staking was lastig, in Parijs was het helemaal een puinhoop zagen we op de televisie. Leuk dat je werk zo afwisselend gaat worden, dan hebben ze toch vertrouwen in je hoor! Van je taal merk jij misschien niets, maar als we straks langskomen zijn wij verbaasd en waarschijnlijk ook gezond jaloers op jouw mooie Frans!! Had Eef de tas nog meegenomen naar jou toe?
    Dikke zoen en liefs van je mams XXX

  • 09 September 2010 - 10:03

    Mam:

    Tja....Als je tante gaat mailen ligt zo het internet plat voor je het weet!!! Ha ha
    Liefs voor jou lieverd, dikke zoen XXXXX

  • 09 September 2010 - 10:05

    Ilse:

    Je t'aime et pense à vous! Votre tante de l'Ontario! Gros bisous xx

    Ilse xxx

  • 10 September 2010 - 03:58

    Pap:

    Bonjour ma Cherie,
    Leuk verslag meissie!Je maakt een hoop mee. Nou wij missen jou ook hoor! Het is gewoon stil in huis. Ik had Joost vanochtend in de auto, hij leert snel. Volgende week maandag begin ik met Dionne. Het was vandaag een mooie nazomerdag, zelfs even in de zon gezeten! Vrijdag ga ik naar lelystad, 2 uurtjes vliegen. Nou, hou je taai, ik stuur je binnenkort een mailtje.
    xxx pap.

  • 12 September 2010 - 11:39

    Olga:

    Heey stoere Noor,
    Wat een belevenissen daar in Monaco! Ben er wel van onder de indruk hoor! Maar SUPER dat je tussen het harde werken ook nog geniet!
    Hier in Hoofddorp gaat alles zn gangetje! Ik heb net ook een weekje vakantie gevierd...met hele veraasende dingen. Alleen in een bed en breakfast...in Eenigenburg! Weet je waar dat ligt? Ik ook niet hoor, maar dat ligt vlak bij St. Maartensvlotbrug..vlakbij Petten (in de kop van Noord-Holland!).Was heel leuk en lekker ontbijt!..Verder met oma Ria in een hotel in Egmond geweest en lekker gewinkeld in Alkmaar.
    Vandaag komen Dennis(die zn 18e verjaardag gevierd heeft) en Patrick weer naar mij in de flat..Dus dat wordt voor mij weer gezellig druk. Met mn nieuwe praktijk gaat het heel goed..we zijn druk bezig met de voorbereiding van de open middag op 24 september!
    Nou lieve Noor...tot een volgende mail...hou je taai en geniet tussendoor!!
    Lieve kus, Olga

  • 13 September 2010 - 12:14

    Tessa:

    Oeeh wat geweldig Noor!
    Wel leuk dat je nu al verschillende dingen mag doen in de keuken! Hopen dat het lekker weer blijft:D!
    Ik spreek je snel, en stuur je ook nog een mailtje:D

    Mis jou!(L)

  • 13 September 2010 - 16:13

    Schoonbroer:

    Bonjour zusje!

    Zo te zien heb je het helemaal leuk daar, klink echt geweldig allemaal!
    Blijf goed je best doen, maar geniet vooral heel veel en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Liefs,

  • 13 September 2010 - 19:06

    Maxime:

    heel schandalig maar dit is pas het eerste berichtje die ik van je lees! de vorige lees ik zo snel mogelijk en ik ga het helemaal bijhouden(A)
    slecht hoor van mij dat ik nog zo weinig van mij heb laten horen!

    Heerlijk om die verhalen van je te lezen, ik ben eigenlijk best wel een klein beetje heel erg jaloers, want come one! ITALIE, MONACE et FRANCE ohlala magnefique!
    en over dat frans he..ik zit er nu ook weer helemaal tot in mijn oren in op school, dus als jij thuis komt kunnen wij lekker (hoop ik) in het frans tegen elkaar gaan kletsen!

    Lief vriendinnetje, ik mail je snel!

    Dikke zoen en knuffel en ik mis je!
    xxxxxxx

  • 14 September 2010 - 17:22

    Oma Tonny:

    Hai Lieverd,

    Go wat beleef je toch een hoop wat zal jij groeien en een Lady worden!laat ze maar zien wie Noortje is,en dat je best wel tegen een stootje kan,en héél véél wil leren.Wij zijn trots op je!! Met gijs gaat het prima hij houd ons aardig bezig,voorlopig sporten wij gratis door hem en is ons nog steeds te vlug af de boef!Geniet volop van het mooie weer als je vrij bent,want hier blijft het regenen.Lieve schat dikke kus van ons.
    OMA EN OPA.XXX

  • 15 September 2010 - 11:09

    Je Mams:

    Bonjour mon chèrie!
    Comment allez vous? je va bien! Afijn....nog luchtziek van een paar pittige landingen vanwege harde wind en regen op Schiphol, ben ik nu weer lekker thuis. Pap meegenomen op een reisje naar Londen om daar onze trouwdag te vieren. Errug romantico in mooi hotel, het was veeeeel te kort.
    Vanmorgen Teckel Teun en vrouwjte Nanda, teckel Gijs en oma op visite geweest. Gijs was verschrikkelijk ondeugend. Een uurtje later lagen Teun en Bink total loss op de grond en sprong Gijs nog vrolijk in het rond! Ik ga zo even op de fiets het dorp in voor boodschappen en stuur jou weer een gezellig kaartje per post.
    Je mams je t'aime trop plus toe much et a toute a leur ........
    We gaan gauw weer skypen!! Liefs xxxx

  • 15 September 2010 - 17:32

    Laura:

    Heeee Noor!

    Wat leuk om al die verhalen van je te lezen. Jij komt als chef kok terug denk ik! Haha.. Geniet van al je vrije momenten en leuke bezoekjes (zoals in ITALIE).

    Dikke kus,
    Laura & Stefan

  • 15 September 2010 - 18:49

    Paul En Denise Heems:

    Noortje leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel succes en plezier toegewenst.
    Paul & Denise
    een dikke kus van
    Fleur en Daphne

  • 17 September 2010 - 17:17

    Ilse:

    Noor Cher,

    Voici une petite note de moi parce que j'ai déjà l'amour de vos histoires! Je suis curieux de ce que vous ressentez et si les hommes sont considérés attrayants ... hahaha

    Je vous aime et Mitch amour pour toi!

    Big bisou pour vous xxxx

  • 20 September 2010 - 06:24

    Je Mams:

    Hoi lieve schat,
    Gisteravond lekker even met elkaar gekletst, heerlijk je stem even te horen!
    En wat een verrassing zoveel leuke foto's te zien van jou, Liesbeth en Eef. Wat een prachtige omgeving, we kunnen nu niet wachten om langs te komen hoor!
    Hier thuis is Thierry helemaal in afwachting van de kermis. Komende woensdag t/m zaterdag is het hier feest. We houden je op de hoogte met verhalen en foto's. Gistermiddag was het gezellig bij opa en oma Goosens, de 4 van Eric en Sandra, Dennis, Amber, Olga, Thierry en pap en mam waren er dus toch nog een grote groep. Lekker gegeten en gezellig bijgepraat.
    Fijne dag en veel liefs voor jou, love joe XXXXX

  • 20 September 2010 - 14:34

    Charlotte Westerbeek:

    Hey Noor!

    Super leuk om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt! Wat een gave verhalen allemaal:) Ik ben onwijs jaloers!
    Ook leuk om te zien dat jij Eef kent..:) Ik heb bij Eef in de klas gezeten op het Rijnlands! haha

    Geniet er nog lekker van! Ik hou je in de gaten!!

    Liefs, Charlotte

  • 25 September 2010 - 10:57

    Oma Tonny:

    Hallo Noortje,

    Wat een leuke foto's heb je gestuurd,het is wel genieten hoor, daar in Monaco heerlijk voor je.
    Hoe gaat het, ben je al een beetje ingeburgerd?
    en de franse taal gaat je zeker al wat makkelijker af.en dan ook nog héérlijk leren koken het kan niet op!!!
    Als je straks weer thuis bent kom je maar een keertje voor ons koken lijkt me een heel goed plan!kunnen we proeven wat je geleerd hebt!Ilse en Nick zijn door Opa net naar schiphol gebracht, zij zijn
    samen een weekje naar Engeland.We gaan nu naar het zwembad, want Jill gaat voor diploma A zwemmen, ze is helemaal nerveus en Mama José ook! Zo je bent weer op de hoogte van ons wel en wee,héééééél veel liefs en dikke knuffels van Opa en Oma en natuurlijk ook van Gijs.

  • 26 September 2010 - 11:02

    Oma Ria.:

    Hallo lieverd,
    Hoe gaat het? Ik moet je nog wat vertellen wat ik in mijn eerste briefje niet heb verteld. Onze hond Cocky leeft niet meer.Zij werd ziek, kon niet meer op haar poten staan en op 3 sept. j.l. hebben we haar moeten laten inslapen. Je begrijpt, dat dat voor ons allebei heel verdrietig was, maar en daar komt het goede nieuws, we hebben een nieuwe collie gekocht. Ze lijkt echt heel erg op Cocky, is erg lief en aanhankelijk en luistert goed. Ze heet Tiffany. Verder gaat het hier goed. Wanneer schrijf je weer een reisverslag? Ik kijk er naar uit hoor! Veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma uit Heemskerk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2010

Op de helft!!

13 November 2010

Fayence!

07 Oktober 2010

Bizarrement!

28 September 2010

How amazing life can be..*

09 September 2010

Itallieeeeeeeee
Noortje

Bonjour! Zoals de meesten van jullie al weten, ga ik 1 september beginnen met mijn stage in Monaco in 'Hotel de Paris'. Deze stage duurt 5 maanden en tijdens deze stage zal ik figureren als kok en als serveerster. De bedoeling van deze stage is om mijn kwaliteiten te laten zien en te verbeteren. Naast de stage is het voor mij ook een doel om mezelf te leren kennen. Op eigen voeten staan, naar eigen initiatief handelen etc. Hoop te doen dus in een zo korte tijd! Om alles wat ik beleef en zie bij te houden, zal ik een dagboek schrijven, wat voor jullie ook allemaal zichtbaar is. Dus kunnen jullie ook eens lezen wat ik allemaal meemaak! Enjoy! Liefs Noortje.x

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 7273
Totaal aantal bezoekers 13981

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: