Bizarrement! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu Bizarrement! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu

Bizarrement!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

07 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik weet nog wel, als de dag van gisteren, ik had een gesprek met mevrouw Folmer (mijn stagebegeleider) die mij vertelde dat ik binnen 3 maanden naar Monaco zou verhuizen voor 5 maanden. Dat ik thuis kwam, met een grijns op mijn gezicht van hier tot Tokyo, PAP! MAM! Ik mag naar Monacoo!! het luxe, heerlijke weer zijnde Monaco! Toen was het allemaal zo ver weg. Maakte me nergens druk over, en ik dacht, owh! dat komt wel! Even de site bekijken? hmm doe ik later wel, want tja! heb nog zoveel tijd! Bellen, mailen en informatie verkrijgen van het hotel.. owh! dat komt vanzelf. Maar de tijd vliegt, blijkt toch maar! Want hier zit ik dan. Nog steeds op mijn balkon. Net weer klaar met mijn werk van vandaag!
Gewoon even de tijd nemen voor een reisverhaal. En dat is nu alweer 4 maanden verder.
Een maand geleden vertrokken van huis, AL EEN MAAND geleden! en het lijkt net dat ik hier nog maar 2 weken zit, en dat de tijd maar niet hard genoeg gaat!

Haha! Alles gaat gewoon door! Ook het werken gaat zijn gangetje. De afgelopen weeek en dus ook vanavond is het doordeweeks aardig rustig. Wel erg jammer, want er zijn dan geen klusjes voor mij die nog open staan en is het aan mij de taak dat ik lekker in de rondte kijk. Bij gare de manger, entremets, saucier, de pas, bij de grill voor, etc! tja, zo gaat de tijd dan niet echt snel he?

Maar er staat een druk weekend op mij te wachten. Ik ben namelijk ingeroosterd bij het restaurant: le Salle Empire. Weer een nieuw restaurant, nieuwe gezichten, even wennen weer. Maar dat gaat goedkomen!
Zo kan ik wel lekker om 3 uur 's middags beginnen en dus heerlijk uitslapen! Want ik ben nog steeds niet bijgekomen van afgelopen weekend.

Pap en mam, nog echt super bedankt dat ik eventjes op het vliegtuig mocht springen richting Nederland! Het was echt geweldig om iedereen zo te verassen! En zo bij de verjaardag van Milou te zijn =D
Veel gedaan dus dit weekend. Vrijdagavond wat gedronken met de meiden, zaterdag Milou verassen, en met Milou en vriendengroep naar Leidsontzet, Ow en niet te vergeten Milou te verbazen op de markt, dat ik opeens weer voor der neus stond, en zondag na een heerlijk ontbijt thuis kwamen de verjaardaggasten langzamerhand binnendruppelen. Heerlijk zo'n weekend!
Maar maandag mocht ik weer het vliegtuig instappen richting Monaco. Helaas, maar ook niet heeeeeel erg. Hier is het ook erg gezellig en we voelen ons hier al aardig thuis!

Nog even een raar verhaal!: Maandag om 12 uur ging ik met mijn ouders naar Schiphol. Mam ging nog even mee naar binnen en pap die snelde weg, want hij had een concert die die uiteraard niet mocht missen!
Staan we in de rij voor de douane, wat echt zooo lang was, dat de spanning van het wegvliegen alleen maar toe nam. Ik keek nauwelijks om me heen, en toen zei mam opeens tegen iemand achter mij: Jaha, jou ken ik! Mannenstem: ja, je komt me ook bekend voor. Nou je weet hoe het gaat, bladiebladiebla! en scheen dat ze elkaar kenden van een vliegreis, waar mams hem mocht bedienen!
Dus ik draai me om, en wat denk je?! Staan moeders doodleuk met die grappenmaker van een Najib te praten! Nou, dat is even 2x kijken of je niet gek wordt ofzo!
Hartstikke gezellig dus, maar ondertussen was de tijd aan het dringen. het was inmiddels 10 voor 1 en de boarding begon om 1 uur! en we stonden inmiddels wel al bij de controle, maar nog steeds vrij achteraan!
Wat denk je! gaat de rij dicht! de rij waar ik en Najib stonden te wachten om vervolgens allebei naar onze gate te rennen! Nou gekker kan niet toch?
Haha MAAR! (een bekend persoon tegen het lijf lopen is toch niet zo heel erg!) Want! een douanemedewerker zag ons, nouja, Najib dan!, staan en zei: He! najib! kom maar hier vooraan! kun je je vliegtuig nog halen! En ik werd heel leuk meegetrokken door najib, Hoppa! door de douane heen!

Jullie kunnen veel zeggen, maar dat maakt zo'n dag met afscheid weer helemaal goed!

Maar weer even over Hier. Wel al aardig rustig aan het worden, maar nog steeds zie je de touristjes rondlopen en korte broek, slippers en zonnebril. Lies en ik weten nu dat wij der niet zo bij moeten gaan lopen! Want de eerste week werd er direct een stempel op ons voorhoofd gedrukt: TOURIST! Maar gelukkig hadden we nog net geen kaart in ons handen gedrukt gekregen. (oke, niet overdrijven Noor!)
Maar het is waar, en na 5 maanden (misschien) worden wij behandeld als echte franse mensen die in Monaco wonen!

Nou ik vind het een aardig lang verhaal zo, dus stop ik er weer mee, en bewaar mijn andere verhalen voor een volgende keer!

Liefs!! xx

  • 08 Oktober 2010 - 13:15

    Oma Ria:

    Lieve Noortje,

    Wat waren wij verrast om je zondag te zien! En tot mijn spijt heb ik geen afscheid van je genomen. Toen ik al in de auto zat zei ik tegen Opa Siem, hè, ik heb Noortje helemaal niet meer gezien bij het weggaan. Dat komt omdat je zoveel mensen gedag moet zeggen en dan vergeet je er wel eens eentje. Je was zeker boven met je vriendinnetje. Maakt niet uit, het was een leuke middag. Ik lees, dat de tijd daar in Monaco voor jou ook heel snel gaat en wat een gezellig verslag van je, niet op de laatste plaats dat verhaal van je vertrek op Schiphol. Ik zag het al helemaal voor me, dat jij werd meegetrokken langs de douane. En hup instappen en wegwezen. Het nieuwe avontuur weer tegemoet. Lieverd, ik laat het hierbij, hartelijke groeten en een dikke kus van Opa en Oma uit Heemskerk.

  • 08 Oktober 2010 - 20:18

    Daphne:

    Hoi Noortje,haha, ik heb het Najib verhaal al in geuren en kleuren gehoord van je moeder.Geweldig leuk joh!Kreeg je al je kilo's nederlandse lekkere dingen mee in het vliegtuig?Er gaat toch niets boven de spulletjes van thuis.Heel veel succes in je nieuwe restaurant en veel plezier volgende week natuurlijk met papa, mama en Thierry.Groetjes namens ons allemaal, liefs, Daphne.

  • 10 Oktober 2010 - 11:55

    Mams:

    Hoi lieve schat,

    En dan vergeet je het belangrijkste: DRIE DIKKE ZOENEN VAN NAJIB AMHALI!!! En hij trok je mee langs de rij mensen, om zo als eerste de douane te passeren alsof je zijn vriendin was! Ik lig nog in een deuk als ik hieraan denk! (Je had toch zijn 06 nr moeten vragen voor een filmrol miss in Budapest :)! Het heeft het hele afscheid heel bijzonder vrolijk gemaakt ipv een beetje verdrietig!

    Heerlijk om te horen dat de tijd voorbij vliegt en dat je het zo leuk hebt!
    Ik bel of skype maar even niet, eerst maar even wennen aan het nieuwe restaurant, wat vast ook heel leuk gaat worden!

    Het is al 13.30 u. en ik ben net wakker, om 05.30 thuisgekomen uit Nairobi. Het was een erg leuke vlucht die helaas maar 3 ipv 4 dagen duurde, dus ging pap niet mee. Met nog 4 andere collega's hebben we een bezoek gebracht aan het olifanten weeshuis was erg leuk was. Kleine ondeugende puberende olifantjes die elkaar nat spetterden, om probeerden te duwen en elkaar in de modderpoel achterna zaten. Mijn fotocamera bleef flitsen en heb (hopelijk) erg leuke foto's gemaakt. Ik stuur wel wat door.
    Hierna zijn we sjiek gaan lunchen in een prachtige thuin van Karen Blixen, de vrouw die in de film Out of Africa werd vertolkd door Meryl Streep. Fantastisch om daar te zijn, de gebouwen werden ook gebruikt in de film dus had ik steeds een déjà vu! Bleef in het rond kijken of ik de knappe Robert Redford (tegenspeler van haar in de film) niet ergens tegenkwam. Helaas.... alleen maar toeristen, een enkel prachtig vogeltje en een houten cheetah, tja....je kan niet alles hebben :)
    Vandaag een prachtige zonnige dag hier en zijn pap en Milou aan het hardlopen met Bink op het strand, ben benieuwd wie het snelst is!
    Ikzelf doe een beetje rustig aan na een lange nacht vliegen. Thierry is hard aan het leren, die heeft komende week een aantal proefwerken.
    Veel liefs, dikke knuffel, we gaan aftellen!!!!! Nog 6 nachtjes en dan zien we je alweer, heerlijk!!!!
    O, hoe is het trouwens met de kruidnoten, unox-worsten (het papiertje met code erin svp bewaren pour moi) drop, pannenkoeken met stroop, chocoladeletters enz? Laat maar weten wat de bestelling is voor volgende week!
    Dikke knuffel van je mams XXXX

  • 11 Oktober 2010 - 21:00

    Pap:

    Hey Bella Blonde,
    Nog een kleine week en dan komrn we er aan! Ik heb er al helemaal zin in. Het concert was echt heel goed. En door het mooie weer konden we na het concert nog nagenieten op een terras in de binnenstad van Arnhem. Ook dit weekend was het mooi hier. Thierry heeft zelfs nog op de watrski's gestaan. En wat denk je? Controle door de politie, maar no problem want ik kon alle benodigde papieren tonen, ha, ha. Nou lieverd, welterusten, en tot zaterdag!! xx paps.

  • 18 Oktober 2010 - 16:41

    Ilse:

    He lieve Noor,

    Heb je het leuk met pap en mam?
    Hier gaat alles zijn gangetje en wil je laten weten dat Mitch vandaag zijn CP heeft gehaald zodat hij instroomt in de derde groep zodat hij 18 november of eerder instroomt voor zijn rode baret...gaaf he?

    Het weer is hier niet mijn ding....koud wordt het..en je tantetje houdt zo van zon..witte stranden en wuivende palmen!!!
    Dus geniet er maar van zolang je daar ben want voor je het weet zit je met dit weerklimaat.

    Dikke dikke kus voor jou en zeg tegen zuslief dat ik zoooo geniet van het krantje
    xxxxxxxxxxxx

  • 30 Oktober 2010 - 10:07

    Ben En Ingrid:

    Goedenmorgen Noortje, we vonden het heel leuk dat je ons even gedag kwam zeggen. Wat een grap met die Najib. Je foto's zijn ook leuk om te zien. We wensen je nog heel veel plezier en succes in Monaco.
    Ici tous va bien, mais Sassenheim n'est pas pareil sans toi.
    Gros bisous, Ben en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2010

Op de helft!!

13 November 2010

Fayence!

07 Oktober 2010

Bizarrement!

28 September 2010

How amazing life can be..*

09 September 2010

Itallieeeeeeeee
Noortje

Bonjour! Zoals de meesten van jullie al weten, ga ik 1 september beginnen met mijn stage in Monaco in 'Hotel de Paris'. Deze stage duurt 5 maanden en tijdens deze stage zal ik figureren als kok en als serveerster. De bedoeling van deze stage is om mijn kwaliteiten te laten zien en te verbeteren. Naast de stage is het voor mij ook een doel om mezelf te leren kennen. Op eigen voeten staan, naar eigen initiatief handelen etc. Hoop te doen dus in een zo korte tijd! Om alles wat ik beleef en zie bij te houden, zal ik een dagboek schrijven, wat voor jullie ook allemaal zichtbaar is. Dus kunnen jullie ook eens lezen wat ik allemaal meemaak! Enjoy! Liefs Noortje.x

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 13981

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: