How amazing life can be..* - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu How amazing life can be..* - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu

How amazing life can be..*

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

28 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Zo daar is ze weer! Fris en fruitig, zit ik weer op mijn balkonnetje. Maar ook hier wordt het kouder hoor! de nachten zijn nu 16 graden en omdat ik geen lekker dik deken heb, slaap ik in mn trainingsbroek en met trui!! haha! raar maar waar!

Ik ben net weer klaar met werken. tegenwoordig heb ik splitsdiensten dus werk ik van 9.00-14.00 en 19.00-22.00/22.30. Af en toe heel erg irritant! maar soms wel lekker, dan kun je tussen je diensten door nog lekker van het weer genieten, heerlijk shoppen!!! of gewoon lekker op bed liggen en een filmpje kijken omdat ik dan gewoon te moe ben om wat te ondernemen.
Het wordt helaas steeds rustiger in het hotel, tja, het warme weer gaat langzaam over en daarom zijn der ook weer wat minder mensen in Monaco te vinden. Maar! hierdoor kan ik wel lekker optijd stoppen!

Ik vind het zo leuk dat iedereen allemaal berichtjes stuurt! geweldig!
Ik heb ondertussen ook al aardig wat kaarten ontvangen en zo zijn jullie er toch allemaal een beetje bij!
Wel raar, Liesbeth die zei gisteren dat over 4 weken haar ouders al komen! Dus de mijn lieve paps en mams en thierry komen gewoon al over 3 weken mijn kant op! dat is echt al heel snel, als ik naga dat deze maand echt al heel snel is gegaan! dan vallen 3 weken wel mee! maar de rest,,, pff! dat wordt wel spannend, maar gaat goedkomen!

Bij mij thuis heeft iedereen nu kermis. en ik ben zo jaloers! ik mis de biertent en alle feesten! maar hier gaik toch ook wel uit mijn dak hoor!
We zijn een aantal keer naar een salsabar gegaan hierzo. Dat heet de Rassecasse! en echt heel gezellig! Lekker stappen tot 3 a 4 uur en de volgende dag pas om 12 uur uitslapen om dat we dan lekker vrijzijn! ja pap en mam! dat kan ik nu wel doen! haha!

ik ben trouwens sinds een week in een ander restaurant aan het werk. Het heet Le Grill. Dit is een 1sterrenrestaurant en ik mag daar gewoon zomaar even als stagiaire in de keuken staan! heerlijk! Ook daar is iedereen gezellig. in het begin was het wel even wennen, maar ook daar ben ik nu op mijn gemak aan het werk. Ik leer hier ook echt veel! aangezien ik nog nooit in de keuken heb gestaan, haha! Ik doe vooral de voorbereidingen echt koken mag nog niet. Maar zoals langoestines, calamaris, het vlees van kalveren en schapen snijden, eend en kip voorbereiden, etc! erg leuk dus! ook leer ik steeds meer producten kennen =D
Nu ga ik lekker op bed liggen, want vanavond maken lies en ik er een leuke avond van, dus even wat extra slaap van te voren kan geen kwaad!

Xx liefs Noortje

  • 28 September 2010 - 16:42

    Mams:

    Hoi lieverd,
    Het klinkt weer erg leuk. Wel interessant dat je eigenlijk al zoveel mag doen in een 1-sterren restaurant! Je bent een topper hoor!
    Jaah! Heerlijk hè, we kunnen nu aftellen en zijn straks een heerlijk lange week bij jou! We kijken er heel erg naar uit!! We zullen een dik dekbed voor je meenemen of een hele dikke slaapzak.
    Jouw boodschappenlijstje (en die van Lies!) wordt steeds langer, drop, stroopwafels, zuurstokken, kruidnootjes, anders niets???
    We nemen het graag voor je mee en gelukkig komen we met de auto dus zullen we de kofferbak volstouwen.
    Geniet maar van deze prachtige, leerzame, (en feestelijke tijd tot 4 uur 's nachts!!!!) want dat is straks zomaar weer voorbij.
    Bink is trouwens naar de 'kapper' geweest en ziet er weer super mooi uit, als een echte Bink!
    Een hele dikke zoen, dikke knuffels van ons allemaal en tot hééééél gauw!! Mams XXXXXXX

  • 28 September 2010 - 19:16

    Nikki:

    Haaaai Meissie!
    Echt super leuk dat je verhalen blijft schrijven! Zit het met een lach op mijn gezicht te lezen hoor haha! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Ik mis je wel hoor bij de tennis! Vanaf volgende week begint de binnentennis, ik kan helaas maar 1 keer trainen dit keer... na 7 uur trainen ze geen jeugd, dan maar weer een keer hardlopen of mountainbiken he hahah. Ik doe dit jaar trouwens nog 1 keer mee met de najaarscompetitie en we hebben vorige week zondag alle 4 gewonnen! Yeahhh!

    Wat leuk zeg dat je ouders langs komen!!! :) Die mis je zeker wel of valt dat nog mee omdat je zoveel doet op een dag?

    Nou meid ik ga maar even mijn theorie verder leren pfff!

    Ik ben benieuwd naar je andere verhalen!

    Liefs Nikki
    XXX

    Ps. Je had mij die mail niet gestuurd over wat je het eerste weekend allemaal had meegemaakt.. Maaar dat maakt niet uit hoor! :) Maar leek mij wel leuk om te lezen! hahah

    Geniet ervan!

  • 29 September 2010 - 21:42

    Oma Ria.:

    Zo lieve Noortje, weer een hele lange brief. Leuk hoor en bedankt. Oma en Opa hebben veel plezier met de nieuwe hond. Ze lijkt heel erg op Cocky, is erg lief en gehoorzaam.Ze heet Tiffany. Ben vanmiddag even met haar naar de dierenarts geweest voor haar jaarlijkse inenting en dat liet ze goed toe. Geen kik hoor. Leuk, dat je ook in een ander restaurant mocht werken. Bij ons wordt het ook al wat kouder, maar vandaag overdag was het prachtig weer.Nou lieverd, ik ga eindigen,veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma uit Heemskerk.xxx

  • 01 Oktober 2010 - 11:56

    Daphne:

    Hoi Noortje! Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen- en te horen via Maxime- wat je mee maakt.Wat fijn dat je het naar je zin hebt op je werk en erbuiten. Spannend blijft het natuurlijk wel. Kun je iedereen al verstaan en een gevat antwoord terug geven in het Frans, of gaat het allemaal zo snel dat je je charme in de strijd gooit en toch krijgt wat je wil, haha.Hoewel het hier behoorlijk aan "het herfsten"is, schijnt het zonnetje en staan de deuren lekker open. Straks uitwaaien op het zeeuwse strand.Nou dame, heeeeeel veel plezier en haal er maar lekker alles uit wat erin zit; je hebt groot gelijk hoor. Liefs van ons alle 5, Daphne.

  • 04 Oktober 2010 - 21:40

    José:

    Hoi lieve Noortje!!
    Ik heb even weer gespiekt en ja hoor een nieuw verslag!! Erg leuk allemaal meid, gewoon een leuke lange vakantie dus haha, heelv eel succes nog en een dikke kus vanuit het mooie Panzweiler!!

    liefs joos en de mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2010

Op de helft!!

13 November 2010

Fayence!

07 Oktober 2010

Bizarrement!

28 September 2010

How amazing life can be..*

09 September 2010

Itallieeeeeeeee
Noortje

Bonjour! Zoals de meesten van jullie al weten, ga ik 1 september beginnen met mijn stage in Monaco in 'Hotel de Paris'. Deze stage duurt 5 maanden en tijdens deze stage zal ik figureren als kok en als serveerster. De bedoeling van deze stage is om mijn kwaliteiten te laten zien en te verbeteren. Naast de stage is het voor mij ook een doel om mezelf te leren kennen. Op eigen voeten staan, naar eigen initiatief handelen etc. Hoop te doen dus in een zo korte tijd! Om alles wat ik beleef en zie bij te houden, zal ik een dagboek schrijven, wat voor jullie ook allemaal zichtbaar is. Dus kunnen jullie ook eens lezen wat ik allemaal meemaak! Enjoy! Liefs Noortje.x

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 13987

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: