Op de helft!! - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu Op de helft!! - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu

Op de helft!!

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

19 November 2010 | Monaco, Monaco

We zitten op de helft!:D
Woehoe! Man aan de ene kant echt super, maar de aan de andere kant ook wel jammer hoor! Het gaat echt zoo snel! We hebben het hier zo leuk!

Gisteren was ik weer aan het werk bij de Salle Empire. Het keukenwerk is zo onwijs leuk! En ik krijg nu eindelijk een beetje goed door hoe alles nou precies in zijn werk gaat. Net zoals ze op school hadden gezegd, krijgt ook de keuken een heel overzicht hoe het banket eruit zal zien voor een avond. Het aantal personen, het diner, de gangen, de tijd, plaats, bijzonderheden, etc1 Echt leuk dat dat nu ook echt terug komt. Ik zal er denk ik ook 1 meenemen, zal altijd wel van pas komen denk ik!

Gisteren was ik om 6 uur klaar, en lies moest juist om 8 uur weer beginnen. Dus dat was wel erg jammer! Maar ik wachtte totdat zij klaar was, want hierna gingen we gezellig wat drinken bij de Brasserie. Dit is 1 van de bekendste clubs in Monaco. Gelukkig niet al te duur! nja vergeleken bij sommige clubs. wijntje 6 euries en bier 4 euro. Hmm! klinkt toch aardig duur he?
Nou lies was klaar en ik liep vrolijk naar de bar toe. Ik ontmoette lies voor de club en toen we binnen kwamen waren er ook allemaal obers van 'Le grill'! Vet gezellig! Beetje jammer wel dat ik de enige 'kok' was daar! haha! Het was echt een leuke avond. Iedereen probeerde op zijn 'goeiste' engels met ons een gesprek te voeren terwijl ik soms gewoon lekker in het frans 'probeerde' terug te praten! Woei!
Lukt af en toe wel aardig hoor! Af en toe ben ik nog niet echt te volgen, want dan wil ik het zo graag snel kunnen zeggen maarja, dan komt het er strompelend uit! erg frustrerend hoor!

Van de week hadden we echt een superleuke cocktail! Er stond een Dikke BMW in de zaal tentoongesteld en ook een supervette Motor. Kende het merk niet.. Maar toen moesten 2 koks in de zaal de foie gras op toost serveren. A la minuut! Was echt super leuk! en ik mocht dan soms ook even langs komen en kijken hoe dat er dan aan toe gaat. Haha was zo leuk. dan kom je beetje ongemakkelijk binnen in die grote mooie zaal. En dan zien mensen zo'n rare koksmuts boven alle hoofden te voorschijn komen en dan heb je alle ogen op je gericht en dan denk je: oke, rustig lopen, niet vallen niet vallen!! geen blunder AlsjeblieefT! En gelukkig hielp dat (dit keer^^).

En jaja. ook hier wordt het kouder. Het is nu 13 graden overdag. Maar echt met een super strakke blauwe lucht! Hoe heerlijk is dat!? Dus straks kan ik weer te voet naar het werk gaaan! Zonnebril op en Gaaan!
Whaha! we zagen net vanaf ons balkon een meisje lopen: Korte Broek! SLIPPERS! zonnebril, shirtje met korte mouwen.. NOU! haha nou snap ik hoe de mensen ons eerst aankeken in Monaco toen wij er net waren!

Vandaag is er feest van de Prins! De hele stad hangt vol met vlaggen en versieringen! Geweldig! en de Rotonde van het hotel is echt super leuk en druk versierd. Gisteren was er ook alvast een voorproefje voor vandaag. Want in 'le grill' gingen opeens alle lichten uit, wel dat er nog net voldoende licht was voor de werknemers, en nog geen 5 minuten later knalde het ene vuurwerk na het andere vuurwerk de lucht in! Zoo gaaf en zeker om dat te zien vanaf de 8e etage vanuit het restaurant le grill!

Nou.. Eigenlijk heb ik verder nog niet iets mafs meegemaakt wat ik jullie niet kan mededelen, maar ik beloof dat ik zal schrijven zodra er weer iets 'abnormaals' gebeurd!

Ciao! Et une bonne journee!

  • 19 November 2010 - 20:59

    Mams:

    Hoi lieverd,
    Wat moet dat een mooi gezicht zijn geweest dat prachtige vuurwerk van bovenaf te kunnen zien.
    Wat klinkt dit weer allemaal heerlijk!
    Leuk hoor, met je koksmuts op die prachtige zaal inlopen en weten dat iedereen naar je kijkt in de hoop dat jij diegene bent die zo lekker heeft gekookt!
    Echt iets om trots op te zijn hoor!
    Ja, ja en dan dat stappen hè!
    Met geld smijten :) :)
    Je moet maar zo denken....straks in Noordwijk of in Lisse geef je straks de hele tent een rondje! Omdat je dan vindt dat je zo goedkoop uit bent, haha!
    Wij zijn net van een avondje voetbal regelen, paps was zo klaar, voor mij was het weer een hele puzzel. Maar ook puzzeltjes worden weer opgelost dus hopelijk iedereen weer blij.
    Thierry is vanavond bij zijn vrienden....lekker chillen!
    Morgen, zaterdag, bestaat weer uit langs de lijn bij de voetbal, in de zaal op de tribune bij de korfbal en dan maar flink hup hup roepen!
    Tussendoor de boodschappen, Bink uitlaten, de was, de strijk en misschien even stofzuigen. Never a dull moment hier.
    Ik mocht willen dat ik 'even' langs mocht komen...even om een hoekje kijken als jij met je koksmuts op de zaal binnenloopt, of heerlijke gerechten aan het bereiden bent in de keuken, of lekker aan het chillenbent in de Brasserie!
    Maar jeetje....nog maar 73 dagen.... de dagen vliegen gewoon om.
    Geniet maar want volgend jaar ben je verbaasd dat je alweer een jaartje thuisbent en dat deze mooie stage alweer achter de rug is.
    Dikke knuffel en heel veel liefs van je Mams XXXXX :)

  • 20 November 2010 - 12:47

    Oma Ria.:

    Hallo lieve meid,
    Je bent alweer op de helft van je verblijf daar en dat spijt je, want het is er zo leuk!! Nou, des te beter. Ik heb je verslag samen met je pappa gelezen, want die is hier om de boot schoon te maken en hier in de schuur te parkeren. Wat kan je toch gezellig schrijven. Ik zie je zo voor me die mooie zaal binnen komen met de koksmuts op je mooie hoofdje en dan alle ogen gericht op.......Nou, gelukkig ben je niet gestruikeld en heb je het hoofd koel gehouden!!! Bravo en zo moet het ook hè.
    Gister is oma naar het Russisch Danstheater geweest, en dat was prachtig.
    Nou lieverd, ik ga maar weer eens eindigen, ontvang de hartelijke groeten, veel liefs en een dikke kus van Opa en Oma "Geitje".

  • 21 November 2010 - 14:22

    Roosje:

    Lieverd, wat gaaf om dit zo te lezen!
    Ik heb je al een tijdje niet gesproken, jammer! Als ik van de week even tijd heb, stuur ik je wel een uber lange mail! Heb je genoeg te vertellen.
    Jeetje dat je al weer op de helft zit, dat betekent dat je snel thuis komt. Heerlijk weer samen. Lieverd, we contacten <3

  • 04 December 2010 - 12:40

    Agaath:

    Hoi Noor
    Volgens mij heb je het geweldig naar je zin daar!
    Leuk om je avonturen te lezen.
    Groetjes van ons allemaal uit een sneeuwwit Loenen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Monaco, Monaco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2010

Op de helft!!

13 November 2010

Fayence!

07 Oktober 2010

Bizarrement!

28 September 2010

How amazing life can be..*

09 September 2010

Itallieeeeeeeee
Noortje

Bonjour! Zoals de meesten van jullie al weten, ga ik 1 september beginnen met mijn stage in Monaco in 'Hotel de Paris'. Deze stage duurt 5 maanden en tijdens deze stage zal ik figureren als kok en als serveerster. De bedoeling van deze stage is om mijn kwaliteiten te laten zien en te verbeteren. Naast de stage is het voor mij ook een doel om mezelf te leren kennen. Op eigen voeten staan, naar eigen initiatief handelen etc. Hoop te doen dus in een zo korte tijd! Om alles wat ik beleef en zie bij te houden, zal ik een dagboek schrijven, wat voor jullie ook allemaal zichtbaar is. Dus kunnen jullie ook eens lezen wat ik allemaal meemaak! Enjoy! Liefs Noortje.x

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 2286
Totaal aantal bezoekers 13966

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: