The beginning - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Noortje Goosens - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

01 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Eerste reisverlag:1 september 2010
Bereid je maar voor! long storyy!!

Daar zit je dan. In het zuiden aan de rand van Frankrijk in Monaco!
Heerlijk weer, mensen zijn leuk en geniet van de mooie auto's die voorbij razen en gieren!

De stad zelf is echt super schoon. Je zou der bijna op blote voeten kunnen lopen.
De havens zijn ook groot en als je langs alle boten loopt, is de ene nog groter dan de andere! haha! het zijn gewoon pronkstukken om de ene en de andere weer te overtreffen.

De reis naar Monaco is erg goed gegaan. Het was wel flink sjouwen iedere keer met alle koffers en tassen. (ik had 1 grote backpack, 1 huge koffer (denk 30kilo) en nog 2 kleine tasjes ^^) Had eigenlijk eerst moetn bodybuilden, zodat ik de volgende dag niet zo last zou krijgen van mijn nek en schouders! haha!

Thierry, waar blijf je met die massages van je?! haha dat mis ik hier wel hoor! ^^

De eerste dag was echt geweldig! We kwamen aan in Nice en Evelyne en Manon (studiemaatjes) kwamen onze richting op rennen!
Heel leuk ontvangen meteen na zo'n reis, en Evelyne ging nog even gezellig mee naar Monaco. En figureerde tegelijk als bagagiste ^^
Aangekomen in monaco, was het eerste wat ons te doen stond fde weg naar het hotel te vinden. Want in het hotel hadden zij de sleutel voor ons en kregen we te horen waar het appartement zich bevond.
Maar voordat we het hotel binnen gingen werden we een soort van tegengehouden door 1 van de bewakers (die ons overigens nog mee uiteten vroeg de volgende dag, maar wij dat hadden afgeslagen vanwege onze moeheid). Want hij vertelde ons dat als we even 5 minuten zouden wachten we ook direct Monsieur, Prins Albert zouden kunnen zien. Haha! zie je het al voor je... 2 meiden met 2 grote koffers de man, die met open mond richting de entree van het hotel staan te kijken!?

Vervolgens werden we heel leuk ontvangen door zo'n leuke echt ronde en kleinde kok (M.Boussin) met zo'n grote muts op! geweldig! onze dag kon niet meer beter... Dachten we!!

We moesten mee komen naar zijn kantoor.. dus een aantal keukens door. Met echt heel veel stagiaires, een kok met michelin sterren al ontmoet! en tenslotte kregen we door Boussin (chefkok) een lift naar het appartement aangeboden.

Het appartement is echt Heel groot! twee 2persoonskamers, 1 grote, 1 kleine (grote figureert ook wel als woonkamer!), badkamer met een douche/badcombinatie, apparte keuken en balkon! Woehoee! Lang leve Monaco!

Lekker wezen douchen en ergens een hapje wezen eten. De mooie haven bij Dans la nuit bekeken en ons dus erg verbaast over de o zo grote boten!

De volgende dag Hadden we een afspraak met M. Boussin voor een lunch/ontbijt/rondleidinggeval. Een uitgebreide rondleiding gehad, erg leuk overigens en een deel van het hotel gezien. Dus niet alleen de personeelsgangen (ondergronds) maar ook in de gangen van de gasten gelopen. GE WEL DIG mooi.

De volgende dag moestik mij melden om 9 uur in de keuken. Alle koks in de keuken waar ik nu tijdelijk werk, zijn allemaal zo aardig en gezellig! proberen met alle aspecten een gesprek met je aan tegaan. Ik ben overigens de enige vrouwelijke kok! haha! kijken hoe dat gaat verlopen de komende maanden ^^. Eigenlijk moest ik om half 7 stoppen, maar aangezien het zo rustig was, en we met zn allen al een half uur aan het praten waren zonder iets nuttigs te doen, werd ik lekker om 5 uur naar huis gestuurd.
Ik werk nu in een kokspak van M. Boussin en die dus aan alle kanten te groot is. Dus even wat anders regelen binnenkort!

Nu zitten Elizabeth en ik lekker in ons appartement te genieten van de rust.
Echt bruin ben ik overigens nog niet geworden.. want de enige momenten dat ik tot nu toe buiten ben geweest, is de weg richting het hotel en weer terug! XD

A Bientot! et Au revoir!

Groses Bises xx.

  • 01 September 2010 - 19:35

    Mam:

    Hoi lieverd,
    Wat een heerlijk en leuk reisverslag! Was natuurlijk al een beetje op de hoogte via skype, sms, mail maar dit nog in detail te kunnen lezen is gewoon lekker nagenieten. Geniet van het prachtige weer! Hopelijk werkt morgen de microfoon en onze webcam. A bientôt cherie blonde, XXX

  • 01 September 2010 - 21:24

    Pap:

    Hey schatje, wat een fijne ontvangst heb je gehad. Heerlijk dat je zo'n leuk begin maakt. Blijf echter wel serieus met je vak bezig en probeer zoveel mogelijk te leren. Hou je gezondheid in de gaten, want alleen als je fit blijft kan je goed presteren. Vandaag was een mooie dag. Ik ben met twee chauffeurs aan het rijden geweest in Noord-Holland. Lekker gegeten in een klein restaurantje aan het water. We gaan nu lekker slapen, welterusten en geniet van je vrije dag morgen. Maak een begin met je dagboek voor school. xxxx pap,

  • 03 September 2010 - 10:34

    Milou:

    Hee zus,

    Het klinkt tot nu toe allemaal erg indrukwekkend én gezellig! Geniet er maar lekker van. Ik kijk uit naar je volgende avontuur.

    Veel liefs,

  • 03 September 2010 - 11:05

    Tessa:

    Lieverd,

    Geweldig dat het zo leuk daar is! Ik hoop nog meer van je te horen en geniet er lekker van:D

    Liefs x

  • 04 September 2010 - 17:37

    Kip:

    Hello Noortje,
    It all sounds very exciting. I hope you will keep a list of all the VIPs and royalty for whom you are working (although I expect that your colleagues are much more interesting).
    We look forward to hearing more about your adventures over the coming weeks.
    Love from us both, Kip and Mif

  • 05 September 2010 - 13:13

    Johan En Agaath:

    Hoi Noor
    Klinkt goed allemaal.
    Leuk dat je een fijn appartement hebt!
    Veel plezier.
    Liefs!

  • 10 September 2010 - 09:28

    Jose:

    hallo lieve noortje!!
    wat een ervaring joh! hoe is het vereder? en wat voor studie ga je nu daar doen dan? we zijn erg benieuwd!! we blivjen je volgen!

    lieve kus jose en fam

  • 10 September 2010 - 21:09

    Jos En Marion:

    Hoi Noor,Wat leuk om over jouw Monaco-avontuur te kunnen lezen.
    We wensen jou een hele mooie tijd waarin je veel ervaring opdoet EN veel leuke ontmoetingen en plezier hebt.veel liefs vanuit Obdam xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2010

Op de helft!!

13 November 2010

Fayence!

07 Oktober 2010

Bizarrement!

28 September 2010

How amazing life can be..*

09 September 2010

Itallieeeeeeeee
Noortje

Bonjour! Zoals de meesten van jullie al weten, ga ik 1 september beginnen met mijn stage in Monaco in 'Hotel de Paris'. Deze stage duurt 5 maanden en tijdens deze stage zal ik figureren als kok en als serveerster. De bedoeling van deze stage is om mijn kwaliteiten te laten zien en te verbeteren. Naast de stage is het voor mij ook een doel om mezelf te leren kennen. Op eigen voeten staan, naar eigen initiatief handelen etc. Hoop te doen dus in een zo korte tijd! Om alles wat ik beleef en zie bij te houden, zal ik een dagboek schrijven, wat voor jullie ook allemaal zichtbaar is. Dus kunnen jullie ook eens lezen wat ik allemaal meemaak! Enjoy! Liefs Noortje.x

Actief sinds 14 Aug. 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 13981

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: